Čo jesť na ploché brucho? Vyformovaný pás nie je len otázkou vylúčenia zbytočného tuku. Tiež stojí za to postarať sa o efektívne trávenie, odstránenie prebytočnej vody z tela a zmenšenie objemu žalúdka. Odporúčame 15 overených metód, ktoré vám pomôžu zoštíhliť stredné oblasti tela.

Čo jesť na ploché brucho? Vyformovaný pás nie je len otázkou vylúčenia zbytočného tuku. Tiež stojí za to postarať sa o efektívne trávenie, odstránenie prebytočnej vody z tela a zmenšenie objemu žalúdka. Odporúčame 15 overených metód, ktoré vám pomôžu zoštíhliť stredné oblasti tela.

Ploché brucho je snom mnohých žien – nie nevyhnutne s nadváhou. Oblasť pása sa rozširuje v dôsledku stresu, ktorý podporuje aj črevné poruchy. Čo teda robiť, aby ste tieto oblasti účinne zoštíhlili, vyrovnali sa s plynatosťou a opuchmi? 15 stravovacích trikov o.

Ako schudnúť pomocou diéty?

Oblasť brucha a pása je oblasť, kde sa obzvlášť ľahko ukladá tukové tkanivo. Môžu za to nielen genetické predispozície (vrátane postavy podobnej jablku), ale aj životný štýl. Určité návyky spôsobujú, že priberáme v strednej časti tela. Takto funguje nadmerný a chronický stres, ktorý prehlbujeme na vlastnú žiadosť, nedostatkom spánku, nedostatočnou starostlivosťou o výživnú stravu a zvyšovaním dávky kofeínu.

Určité potraviny majú tiež účinok na vykrmovanie brucha – hlavne sladkosti a sladené nápoje, ktoré poskytujú nadmerné množstvo kalórií naraz. Ak navyše obsahujú spracované rastlinné tuky a podobné zložky bohaté na nasýtené mastné kyseliny, ešte viac podporujú priberanie.

Konzumácia cukrov zvyšuje vylučovanie inzulínu, zatiaľ čo tento hormón aktivuje proces ukladania tukového tkaniva. Jeho vysoká hladina preto prispieva k priberaniu na váhe a okrem toho spôsobuje výkyvy hladiny cukru v krvi, čo zase prispieva k návalu hladu.

Malo by sa pamätať na to, že umelé sladidlá používané v obchodoch narušujú glykémiu ešte vo väčšej miere ako cukor (alebo skutočne bežne používaný glukózo-fruktózový sirup, ktorý je pre metabolizmus ešte nepriaznivejší), čo spôsobuje väčšie zvýšenie hmotnosti. Preto stojí za výber iba prírodných náhrad cukru.

Čo jesť pre štíhly žalúdok?

Aby ste teda schudli, mali by ste sa rozlúčiť s priemyselnými sladkosťami a nápojmi. To však neznamená, že je zakázané všetko sladké. Môžete jesť ovocie, domáce pečivo z prírodných surovín a zdravé občerstvenie alebo dezerty z obchodu – je však dôležité, aby obsahovali iba zdravé prísady a nie príliš veľa cukru, najlepšie až 5 g na 100 g (jedná sa o výrazný rozdiel v porovnaní napríklad s granolovými vločkami, ktoré majú viac ako 20 g , alebo bežnou tyčinkou – viac ako 40 g). Zvyčajne stačí asi tucet dní, aby ste si zvykli na menej sladkú chuť a prestali vám chýbať sladkosti.

Denne však stojí za to zvoliť si výrobky s nízkym glykemickým indexom, teda také, ktoré nespôsobujú veľké skoky v hladine glukózy a inzulínu v krvi. Ako ich spoznať? Sú čo najviac nespracované!

Strava pre ploché brucho by mala pozostávať z minimálne spracovaných produktov a najlepšie z jedál pripravovaných doma, kde máme kontrolu nad jej zložením a spôsobom prípravy.

Denné menu by malo obsahovať najmä vhodné množstvo prísad, ako sú:

Vláknina – nestráviteľné zlúčeniny z rastlinných produktov uľahčujú trávenie, pôsobia proti zápche, zabezpečujú zvýšenú sýtosť po jedle a zabraňujú nadmernej chuti do jedla. Zlúčeniny obsiahnuté v vláknine vyživujú prospešnú mikroflóru hrubého čreva a umožňujú nám tráviť sacharidy a pomalšie vstrebávať jednoduché cukry, čo pomáha znižovať vylučovanie inzulínu a priberať na váhe.

Probiotiká – prospešné mikróby podporujú zdravie čriev, imunitu a náladu, rovnako ako štíhlu líniu, pretože pomáhajú spotrebovať menej kalórií z potravy. Probiotické baktérie dostupné v zapuzdrenej forme (kmene so špecifickým, preukázaným účinkom), ako aj prospešné baktérie mliečneho kvasenia sa vyskytujú v nepasterizovanej siláži.

Draslík – prvok s antagonistickým (opačným) účinkom ako sodík pomáha zbavovať sa sodíka z tela a spolu s ním aj prebytočná voda, ktorá sa v ňom zadržiava. Jeho zdrojom je predovšetkým zelenina (tiež vo forme štiav, ale bez soli) a ovocie, najmä sušené.

Zelená zelenina – rastlinné produkty tejto farby obsahuje pigment chlorofyl, ktorý má silný detoxikačný účinok a neutralizuje nadbytočné kyslé zlúčeniny, a v čreve – obmedzuje rozkladné procesy, ktoré sú zdrojom plynov a plynatosti.

Byliny – okrem toho, že obsahujú chlorofyl, poskytujú aj vitamín C a zlúčeniny, ktoré uľahčujú trávenie, najmä tukov, a znižujú tvorbu plynov. Pomáhajú tiež znižovať množstvo soli v jedlách bez straty atraktívnej chuti.

Voda – nedostatok vody v tele prispieva k jeho zadržiavaniu ako rezervy, a tým k tvorbe nepekných opuchov tela. Preto by mala byť jeho hladina počas dňa neustále doplňovaná, siahať tiež po čajoch s bylinkami a korením – o týchto prísadách je známe, že znižujú plynatosť.

Zanechať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *